#10goals Doelen opstellen



In je reis op weg naar je echte zelf is het goed om een doel voor ogen te hebben. Waarschijnlijk heb jij al wel heel lang dingen die je graag zou willen aanpakken, maar waar je simpelweg de focus nog niet op hebt gelegd. Daarom vertel ik je nu mijn plan, haal eruit wat er voor jou inzit.
Ik ben op mijn 21e begonnen met het maken van doelen voor mijn 25e. Oorspronkelijk met de motivatie: dan ben ik klaar voor kinderen. Dat heb ik nu een beetje overboord gegooid, dat zien we wel hoe dat zich ontwikkeld.
Maar de doelen zijn blijven staan: 10 doelen voor mijn 25e. Hier komen ze:
  1. Ik geef les op het niveau startende leerkracht binnen de 4 sleutels.
  2. Mijn huis is mooi en schoon.
  3. Ik vergeet weinig doordat ik alles goed inplan.
  4. Ik heb mijn master afgerond.
  5. We lezen dagelijks in de Bijbel.
  6. We leven zo veel mogelijk zero waste.
  7. Ik heb 30 boeken gelezen, ik lees elke dag 15 min.
  8. Ik heb mijn rijbewijs.
  9. Ik voel me rustig en pieker weinig.
  10. Ik weeg 70 kg of minder.



Dit is heel persoonlijk natuurlijk, ik hoop ook dat je mij hierin respecteert. Jouw doelen zullen TOTAAL anders zijn. 

Ik heb gaandeweg ook doelen gewijzigd, want ik geloof dat we ons niet te veel moeten vastbijten op een doel wat eigenlijk niet blijkt te werken of wat niet meer bij ons past. Zo stond er bijvoorbeeld eerst op: we hebben een koophuis. Maar die heb ik weggehaald omdat ik nu een prachtig huurhuis woon waar ik voorlopig nog niet weg hoef. Voel hierin dus de vrijheid om je doelen aan te passen. Blijf altijd realistisch naar wat bij jou past en wat niet. Het moet geen moeten worden.

Wat zijn jouw doelen? Laat het weten in de reactie!

Reacties