#Afvallen Mijn afvalplan

Bron: https://www.plusonline.nl/overgewicht-en-afvallen

Het is nu wel een beetje klaar hoor. Ik ben al heel lang een soort van aan het afvallen maar niet helemaal. Dat werkt bij mij toch niet echt. Ik moet er óf vol voor gaan, óf het laten met het risico nog extra aan te komen. Ik heb nu een iets rustigere tijd met mijn studie, en straks veel regelmaat door het full time werken. Dus dan moet het lukken.
Nu heb ik keiharde afspraken gemaakt met mezelf en met mijn man en gaan we ervoor.

Ik moet 12 kilo afvallen.

Het plan is eigenlijk heel simpel, maar soms moet je dat gewoon even neerzetten voor jezelf.

#1 Gezond ontbijten

Ik ontbijt het liefst met 3 crackers. Ik houd niet van yoghurt in de ochtend, dat krijg ik echt niet weg. Ik heb nu allerlei soorten beleg bedacht voor op mijn crackers. Denk aan avocado, boter met zeezout, rookvlees, ham.

#2 Gezond lunchen

Ik at altijd gewoon brood tussen de middag. Maar eigenlijk zijn crackers veel vezelrijker. Dus ik ga ook 's middags crackers eten. Eén boterham staat ongeveer gelijk aan 2 crackers. Dus dat worden 4 crackers tussen de middag. Nu kan ik ook nog philadelphia, ei en hummus met komkommer of tomaat eten. Dat vind ik 's ochtends niet zo lekker.

#3 Gezond avondeten

Dat moet me wel lukken. Ik eet redelijk gezond en ik houd van koken. Ik zal komende tijd delen wat ik eet, dat helpt je misschien ook.

#4 Niet snoepen

Dit is voor mij nog wel de belangrijkste. Ik kan die stappen hierboven meestal prima, maar ik snack daarnaast nog te veel. Daarom doe ik met m'n man een stickersysteem, net als vroeger als je zindelijk moest worden :P. Elke dag dat we niet hebben gesnoept is een sticker, en een sticker staat gelijk aan een euro. Voor die euro's kunnen we dan wat leuks doen.

We hebben ook elke week 1 wildcard die we mogen inzetten, bijvoorbeeld een halve reep chocola, een bakje chips of een handje pepernoten. Of als we bij iemand anders gaan eten en die eten patat ofzo. Bij overmacht dus.

#5 Gezond snacken

Ik heb aan 3 eetmomenten meestal niet genoeg. Ik neem daarom vaak 3 tussendoortjes: fruit rond 10.00, een handje noten rond 16.00 en 's avonds een yoghurtshake.

#6 Sporten

Ik ga 1x in de week dansen, maar dat deed ik al. Daarnaast hoop ik nog 2x in de week te gaan zwemmen en 1x thuis te sporten.

Ik houd je dus op de hoogte, van recepten, snacks, tips enzovoort in een wekelijkse update op de pagina #afvallen.





Reacties