#Lezen De boeken die ik gelezen heb


Wit-Gele Kruis
Bron: https://www.witgelekruis.be/

bol.com | Harry Potter en de vuurbeker, J.K. Rowling ...Mijn doel is om 30 boeken te lezen voor mijn deadline, maar ook om elke dag minimaal 15 min te lezen. Soms als je begint met lezen merk je eigenlijk hoe leuk het is en lees je liever dan dat je tv kijkt. Daarom wil ik daar een gewoonte van maken.

In deze blog laat ik je zien welke boeken ik heb gelezen en vertel ik kort wat over de boeken. Hij wordt geüpdatet wanneer ik nieuwe boeken lees.

#1-7 Harry Potter - J.K. Rowling

Thrillerlezersblog: Piep zei de muis - M.J. ArlidgeIk had nog nooit Harry Potter gelezen. Mijn moeder vond het te duister en raadde het af. Mijn vrienden houden heel erg van dit soort boeken en ik besloot dat ik nu oud genoeg was om het te lezen. Achteraf snap ik de bezwaren van mijn moeder, maar vind ik het toch leuk dat ik het heb gelezen. In december houd ik een marathon waarin we alle films gaan kijken in een weekend 😲. 
Ik raad ze aan, maar je moet wel je verstand erbij houden en je gevoel blijven volgen.

#8-10 M.J. Arlidge

Suzanne Vermeer - Officiële website - Boeken, nieuws en meer!Dit zijn misdaadthrillers. Best wel heftig. Maar wel spannend. Ik kan ze alleen niet te veel achter elkaar lezen. Het nadeel is dat er heel veel verschillende personages zijn die je wel vergeet als je het niet achter elkaar leest. 

#11-12 Suzanne Vermeer

Dit zijn van die boekjes die ik leuk vind om te lezen in de vakantie. Heel snel uit, maar eigenlijk niet heel geweldig geschreven.

#13 De verborgen impact - Babette Porcelijn

Een heel goed boek over wat er allemaal voor vervuiling schuilgaat achter onze leefstijl. Heel leerzaam, makkelijk te lezen.

#14-16 Boeken over jezelf

Ik heb Nooit meer te druk, Je moet (bijna) niks, Superverslavend en Durf te gaan gelezen. Die hebben me veel geleerd en waren ook een beetje voor mijn doel ik ben rustig en pieker weinig. 
Nooit meer te druk van Tony Crabbe gaat over hoe je je focust op wat je écht belangrijk vindt.
Je moet (bijna) niks van Lianne Keemink is een heerlijk boek over zelfhulpboeken en vol humor en rake tips.
Superverslavend van Adam Alter was heel interessant maar niet per se nuttig voor mijn doel.
Durf te gaan van Marion Lutke gaat over hooggevoeligheid in combinatie met christen zijn. Was ook mooi.

#17 Oorsprong - Dan Brown

Goed boek. Ik houd wel van Dan Brown. Wel lastig, ik vind de wereld die hij schetst erg beangstigend. Maar het zette me wel aan het denken. 

#18-22 Kinder- en jeugdboeken

Ik heb Caraval van Stephanie Garber gelezen (in het Engels), een soort fantasieboek, wel een aanrader. 
Ook heb ik Narnia van C.S. Lewis gelezen, deel 1 en deel 2. Wel leuke boeken maar een aparte stijl. Ik wil de rest nog wel een kans geven.
Turtles all the way down van John Green vond ik ook een leuk boek. 
Alaska van Anna Woltz las ik vooral voor mijn leerlingen om te kijken of die leuk is, maar ik vond hem ook heel leuk. Eigenlijk een kinderboek.


#23-24 Over afvallen: Dikke pret en Vette pech - Larissa Verhoeff

Twee hele grappige boeken over een vrouw die omschrijft hoe het is om dik te zijn en hoe zij is gaan afvallen.

#25 Het meisje uit de trein - Irma Joubert

Een heel mooie roman over de tweede Wereldoorlog en de nasleep. Veel van geleerd. Wel langdradig, maar ergens bleef het ook boeiend.





Reacties