#Update: de afgelopen 2 jaar

bron: https://mopinion.com/june-product-update-new-feedback-api/


Ik ben al een paar jaar bezig met deze doelen, maar helaas nog geen een doel gehaald. Dat geeft op zich niks, ik heb tot mijn 25e de tijd. Ik vertel je in deze update per doel waar ik vandaan kom, wat ik al heb gedaan en waar ik nu sta:

Ik geef les op het niveau startende leerkracht binnen de 4 sleutels. Hier kan ik kort over zijn. Nog niet specifiek iets mee gedaan. Wel heb ik een collega die mij begeleidt. Daar heb ik al veel van geleerd.

Mijn huis is mooi en schoon. Dit was eerst het doel dat ik mijn huishouden goed bij kon houden. Maar ik ben een piekeraar en ik werd helemaal gek van mijn gepieker. In december ga ik full time werken dus ik kan dan al helemaal slecht mijn huishouden bijhouden. Nu heb ik iemand die bij mij schoonmaakt. Mijn man doet de was, ik vouw alles op. Samen doen we de afwas en ruimen we op. En dat is een prima systeem. Ik ben bezig mijn huis minimalistisch te maken, dat scheelt ook veel huishoudgedoe. Daarnaast zijn er nog wat klusjes die gedaan moeten worden in huis, die horen ook bij de deadline.

Ik vergeet weinig doordat ik alles goed inplan. Hier ben ik heel hard mee bezig. Ik heb een aantal tools gevonden en een systeem ontwikkeld waardoor ik veel minder afspraken en beloftes vergeet. Ik ben hier echt al in gegroeid. Als ik zo doorga kan ik binnenkort wel zeggen dat dit doel is gehaald. Ik moet alleen nog beter aan de routines werken en mijn takenlijst actiever afwerken.

Ik heb mijn master afgerond. Ik ben al heel ver met mijn master. Ik heb nu 3 modules gehaald en een examen. Twee modules moeten nog, eentje is bijna klaar. Ook ben ik nu bezig met mijn masterproject.

We lezen dagelijks in de Bijbel. Dit gaat echt met vallen en opstaan; soms een hele tijd goed, soms een hele tijd niet. Eigenlijk moet ik dit gewoon weer oppakken. Het kan eigenlijk elk moment. Na het avondeten is een goed moment, dat moeten we meer gebruiken.
We leven zo veel mogelijk zero waste. Hierin heb ik al wel stappen gemaakt, maar we zijn er nog lang niet. Wat ik al doe ik boodschappen bij de groenteboer waar ik zo goed als volledig afvalvrij boodschappen kan doen. Maar dat zijn alleen nog maar groenten en fruit.. De rest komt nog.

Ik heb 30 boeken gelezen, ik lees elke dag 15 min. Dit is eigenlijk een gek doel omdat het uit 2 subdoelen bestaat. De 30 boeken zijn bijna gehaald, nog 3!! En ik krijg steeds meer plezier in lezen dus ik kom wel aan de 15 min. Dat moet een routine zijn als ik straks 25 ben.

Ik heb mijn rijbewijs. Dit begint binnenkort te lopen, ik houd je op de hoogte.

Ik voel me rustig en pieker weinig. Ik ben in januari gestart bij een coach. Zij heeft me al heel veel geleerd. Wat het me vooral heeft opgeleverd is dat ik niet meer aan het doemdenken ben in de zin van: 'wat heeft het allemaal voor nut. Het leven is één grote grap.' Zo denk ik niet meer, ik zie de meerwaarde van mijn leven en dat van anderen. Het was niet zo dat ik zelfmoordneigingen had, ik was zelfs niet depressief. Maar ik had wel periodes (soms maar een week) waar je mij depressief had kunnen noemen. Ik wil nog meer zelfvertrouwen ontwikkelen.

Ik weeg 70 kg of minder. Dit is wel een lastig gevalletje. Ik zit nu op 82 kg en dat is echt veel te veel. Je zou het niet zeggen, ik zie er (gelukkig!) wel iets lichter uit. Maar er moet dus wel minstens 12 kilo af. En dat gaat nog heel moeilijk, vooral als ik gestrest ben, pieker, of moe ben.

Genoeg werk aan de winkel nog kun je zeggen!!
Ik houd je in een wekelijkse update op de hoogte.

Laat in de reactie weten hoe jij al hebt gewerkt aan je doelen. Wat is jouw volgende stap?

Reacties