#Lezen Boeken van de Maand - april mei juni



Wit-Gele Kruis

Ok, deze blog had ik iets eerder willen schrijven. Nu 3 maanden in één blog en het zijn ook niet veel boeken😕... Ik was en ben best druk met mijn studie en heb minder tijd kunnen vinden voor lezen dan ik had gewild. Toch heb ik een paar leuke boeken die ik graag met jullie deel. Misschien zit er wat voor je tussen!

Shopaholic-serie - Sophie Kinsella
The Secret Dreamworld Of A Shopaholic: (Shopaholic Book 1 ...
Dit leest zo lekker weg, echt zo'n boek voor aan het strand of op het terras. Het hoofdpersonage Rebecca is een hopeloze shopverslaafde. Ze heeft een superirritant karakter, maar het is wel heel grappig. Wel een beetje frustrerend als minimalist 😉. Hele serie beschikbaar als e-book bij de online bibliotheek. 

De macht - Naomi Alderman
Tja, wat moet ik van dit boek zeggen. Het is een bizar verhaal. Het gaat over een punt in de geschiedenis waarop de vrouwen het sterkere geslacht werden, in plaats van de mannen. Ik heb er nog lang over nagedacht, dus het heeft zeker wel wat bij me teweeggebracht. Zonder spoilers; de schrijfster impliceert dat vrouwen zachter en liever zijn, omdát ze het zwakkere geslacht zijn. De vrouwen worden namelijk niet zulke leuke mensen met die macht. 

de macht – FOCUS op HASSELT
Houd je van een filosofisch boek? Houd je van een thriller met een maatschappelijke insteek? Dan is dit boek voor jou wel geschikt.

Ik vond bij sommige dingen nog wat losse eindjes, daar kan ik heel slecht tegen. Maar kan ook zijn dat ik zelf niet goed heb gelezen. Schrijfstijl is ook wel heel erg wennen.

Als e-book verkrijgbaar bij de online bibliotheek

De Selectie-serie - Kiera Cass
Dit is een YA-serie (young adult). Ik ben er denk ik net iets te oud voor, maar ik vond het wel leuk om te lezen, vooral de eerste 3 delen. Het verhaal gaat over een distopie, waarin er een kastenstelsel is ingevoerd. Dan wordt er een selectie gehouden, beetje zoals bij the bachelor, maar dan om een vrouw te vinden voor de prins. America belandt in de selectie en moet kiezen tussen haar twee grootste liefdes.

Dit is wat we weten over de verfilming van De Selectie van ...

Ik vond dat het idee van het kastenstelsel en alles eromheen wat sterker uitgewerkt mocht worden, zoals in de Hunger Games.

Wel ongeveer het genre van Hunger Games, Divergent en dat soort series, maar net iets minder goed naar mijn mening. 

Deel 4 vond ik echt niet heel leuk, deel 5 moet ik nog lezen. Is een soort spin-off.
Verwacht bij Luitingh-Sijthoff – Boeklovers


Dert13n - Steve Cavanagh
Dit boek wilde ik al heel lang lezen. Ik zag het ergens liggen, kon het niet meer wegleggen en heb het boek gekocht (en ik koop bijna nooit boeken). Ik ben nog in het boek bezig, maar ik vind het echt een goed boek. Ik houd van sterk uitgewerkte karakters en dat is bij dit boek echt het geval. Het is een detective/thriller, dus moet je genre zijn. Heel spannend en goed uitgewerkt. Ik houd ervan.
Er is een serie van, officieel is dit het 4e deel volgens mij, maar dit boek was echt de doorbraak in Nederland.














Reacties