#Update: November 2020

 


Ik heb al een tijdje niks van me laten horen wat betreft updates. Dat had een goede reden vond ik zelf. Ik ben veel aan het uitzoeken en hard aan het werk met mijn doelen, waardoor bloggen er vaak bij in schoot.

Graag geef ik je een update én een grote verandering!

N.B. : Soms verwijs ik naar een artikel, maar kun je nergens op klikken!! Dat komt omdat dat artikel dan nog in de maak is. Even geduld, het komt er vanzelf aan!


Zoals je weet is mijn studie gehaald!

Maar wist je ook dat ik mijn rijbewijs heb gehaald? Meer hierover lees je bij de pagina rijbewijs.

Ugh, wat gaat het Bijbellezen stroef! Gelukkig vandaag weer begonnen, hopelijk houden we dat vol.

Inmiddels hebben we een huis gekocht! Het huis naast ons stond te koop, en zo konden we van huur naar koop. Ik ben bezig met een declutterchallenge en ik heb een nieuw huishoudstramien. 

Het zero-wastedoel ga ik niet halen, dat kan ik je nu al vertellen. Allereerst omdat dit te veel impact heeft op mijn leven momenteel en als tweede omdat ik andere dingen belangrijk vind. Zo ben ik veel bezig veel vegetarisch (6x p.w.) en biologisch te eten (groenten, zuivel, vlees). Toch probeer ik zo nu en dan een switch te maken naar less waste. Lees hier bijvoorbeeld over mijn zero waste badkamer!

Ik voel me steeds lekkerder in mijn vel. Ik zag mezelf altijd als dik, te dik. En nu voel ik me gewoon mooi en prima. Ik leg de focus op een gezond eetpatroon en sporten die ik leuk vind. Zo ga ik op ballet en zit ik (al heel lang) op stijldansen. Ik hoop binnenkort te gaan ploggen; dat is wandelen/joggen en ondertussen zwerfafval op te rapen, wat dan weer bijdraagt aan mijn zero-wastedoel! 

Als leerkracht ben ik me vooral aan het focussen op mijn lesvoorbereiding. Met lesvoorbereidingen heb ik didactisch verantwoordere lessen en sta ik zelfverzekerder voor de klas. Dit komt mijn werkplezier en het leerplezier van de kinderen zeker ten goede!

Ik vergeet steeds minder omdat ik erg veel gebruik maak van todoist. Dit is een app waarmee je een takenlijstje kunt maken. Hier lees je bij #plannen meer over. Ik vind steeds meer een ritme en onthoud steeds meer om dingen meteen op te schrijven. Ik vergeet nog weleens wat, maar niet meer dan menselijk! Ook door Google Calendar blijf ik alert.

Om nou te zeggen dat ik rustig ben en weinig pieker vind ik te optimistisch, maar ik vind er een weg in. Steeds vaker kan ik accepteren als ik pieker, steeds korter duren mijn dips, steeds minder diep zijn de dalen. Maar het blijft een struggle, maar dat zal het waarschijnlijk altijd blijven.

Lezen gaat eigenlijk best lekker. Ik heb mijn doel een tijdje terug aangepast, van 15 minuten per dag naar 96 aan het eind van mijn doelen (wat neerkomt op 2 per maand). Ik zit inmiddels op 57 boeken en ben zo aardig onderweg. Ondertussen maak ik ook heel veel gebruik van luisterboeken, waar je hier meer over leest.

Verandering

Maar zoals je leest gaat het eigenlijk allemaal best vlot. Het voelt alsof ik mijn doelen grotendeels al heb gehaald, of makkelijk ga halen als ik zo doorga. 

En ondertussen beginnen er andere dingen te kriebelen; cursussen, pianospelen, bewuster met geld omgaan en meer tijd aan mijn blog besteden.

Daarom voeg ik er nog eens 9 minidoeltjes aan toe van een jaar!! De deadline is net als de andere doelen: 24 september 2021, mijn 25e verjaardag.

Deze minidoeltjes zal ik geen eigen pagina geven op mijn blog, maar je zal hier wel meer over kunnen lezen, omdat ik altijd zo enthousiast word van nieuwe dingen.

Mijn minidoelen zijn:
1. Elke dag 15 minuten pianospelen
2. Mijn budget bijhouden in YNAB en onze schuld juli 2021 hebben afbetaald. 
(We hebben een schuld bij onze ouders voor de koop van het huis)
3. Een betekenisvolle ochtendroutine hebben
4. Elke dag ploggen of wandelen.
5. Elke dag 15 minuten besteden aan mijn blog.
6. Elke dag 15 minuten besteden aan het schrijven van een boek.
7. Elke dag 15 minuten besteden aan het ontwikkelen van Escape Rooms.
8. Elke dag een spelletje spelen.
9. Elke dag mijn dag verslaan in een dagboek.







Reacties