#Update Januari 2021




Deze maand ging heel traag en heel snel tegelijk. De corona-maatregelen werden strenger en daarmee de dagen langer. Toch ging het ook snel; het thuisonderwijs weer opstarten, kinderen helpen, nog een beetje naar school en thuis dingen doen.

Deze maand heb ik ook weer geprobeerd te werken aan mijn doelen. Een paar vorderingen die ik graag met je deel, en hopelijk veel ideeën en inspiratie voor je eigen ambities!

Maandplan

Nog 8 maanden😨!! Dan is mijn deadline al. Bizar om te bedenken dat de deadline van mijn 10 doelen nu zo dichtbij komen. 

Ik wil die tijd goed besteden, zodat ik de deadline ga halen. Daarom heb ik een maandplan elke maand, waarin ik de grote doelen opbreek in kleine mijlpalen.

Maar eerlijk is eerlijk, deze maand ging niet super. Net als veel anderen vind ik de lockdown best zwaar en ben ik soms niet vooruit te branden. Ik heb mijn maandplan dus niet gehaald.

Om je toch een beetje te laten zien wat de bedoeling was:
  • €2000,- aflossen aan schuld: Wij hebben een schuld vanwege de aankoop van ons huis. Hier lees je meer over in de serie over geld. Vanwege het restje van de eindejaaruitkering van vorige maand, konden wij deze maand €2000,- afbetalen. Het is nu wel een beetje krap, maar goed...
  • Binnen het YNAB-budget blijven: Dat is grotendeels gelukt, maar ik vind wel dat ik in sommige potjes te veel heb uitgegeven. We hebben wel volgende maand helemaal kunnen financieren dus dat is top!
  • Shopaholic 4 uit: Dit boek heb ik uit.
  • Shopaholic 5 uit: In dit boek ben ik begonnen, maar nog niet uit.
  • Shopaholic 6 uit: Nog niet in begonnen.
  • Health at every Size uit: Ben ik ongeveer op 1/4...
  • Prequel Hunger Games uit: Ben ik heel ver, kan ik deze maand nog wel redden 🙈
  • Bijbellezen na het eten: Hebben we vaker gedaan deze maand, maar nog te weinig.
  • Zolder opruimen: Gedaan, zoooo mooi opgeruimd nu!! Alles in dozen, niks meer los op de grond. Weer heel veel weggedaan.
  • Huis opgeruimd houden: Dat is heel goed gegaan deze maand, hier later meer over.
  • 3 blogs schrijven en posten: Ik ben nu mijn derde blog aan het schrijven, dus ja, dat gaat wel lukken.
  • 3x per week wandelen: NEE 😭😭!! Dit had ik echt graag gewild. Ik doe nu mee aan de app Ommetje met mijn collega's. Ik hoop dat dat me motiveert, want ik ben heel competitief 😛.
  • 1x per week Yoga + nadenken of het wat is: Ik heb het 2x gedaan via Youtube. En ik denk zeker dat het iets voor me is, maar ik doe het nog wel te weinig. Ik zou het het liefst elke dag doen. Maar 1x per week, lijkt me voor volgende maand ook nog wel een goed idee.
  • Theemoment inbouwen: Tja, met de lockdown probeer ik wel om 15.00 een kopje thee te drinken, maar ook dat vergeet ik regelmatig. Ik begin te denken dat dit maandplan niet zo goed heeft gewerkt 🤔
  • Vitaminepillen slikken elke dag: Om mijn gezondheid te verbeteren, heb ik redelijk wat vitamines. Maar gezien mijn gebrek aan routines, vergeet ik dit heel vaak. Dit hangt ook heel sterk samen met of ik een goeie of slechte dag heb. Het gaat beter! Maar nog niet best.
  • Zoeken naar ecologische doelen: Heel gek, voor het eerst sinds lange tijd weet ik even niet wat ik kan verbeteren om ecologisch vlak, waar ik ook nog zin in heb. Tuurlijk kan ik meer vegetarisch eten, biologischer en wat dan ook, maar het feit dat ik (gezond) eet vind ik vaak al best knap! Mocht je een leuk doel hebben voor mij, laat het me weten!!

Scoreblad

Ik merkte door de lockdown van de scholen een negatieve verandering in mijn ritme. Ook waren er dingen die ik graag wilde verbeteren. Daarom maakte ik een scoreblad. 

Op dit scoreblad staan dingen die ik in een bepaald blokje tijd wil doen. Denk aan thee drinken rond 15.00, meteen de vaat doen na het eten, op tijd koken. Met dit linkje kun je het scoreblad zien. Hier zal ik binnenkort nog een aparte blog over schrijven.

Door dit scoreblad kan ik routines bouwen. Ik hoop elke dag een iets betere score te hebben en dat langere tijd vol te houden. Als alles een gewoonte is geworden, kan ik weer dingen toevoegen.

Het gaat nog niet zo heel goed hoor, maar ik doe mijn best en houd het vol!

Eindelijk opgeruimd!

Ik vind dat ik officieel mag zeggen dat mijn doel is gehaald: Mijn huis is schoon en opgeruimd!

Het gaat de laatste tijd zo goed! Ik ruim vaak op, het kost me dan maar 1 minuutje. Ik heb veel weggedaan, waardoor ik ook niet veel hoef op te ruimen. 

Hierdoor heb ik meer tijd voor schoonmaken. Hoe ik dit doe, ga ik in een latere blog nog vertellen.

Komende maand!

Komende maand ga ik lekker op dezelfde voet door. Ik weet nog niet hoe het leven eruit gaat zien, dus ik geef mezelf iets meer speelruimte. Ik heb het volgende lijstje voor volgende maand (en ja, het ziet er bijna hetzelfde uit als januari):
  • €2000,- aflossen aan schuld (mits we geld van de verzekering terugkrijgen, anders €1.000,-) 
  • Binnen het YNAB-budget blijven 
  • 5 boeken uit 
  • Shopaholic 5 
  • Shopaholic 6 
  • Health at every Size 
  • Bijbellezen na het eten 
  • Elke dag iets een huishoudelijk taakje 
  • Het scoreblad goed bijhouden 
  • Huis opgeruimd houden 
  • 3 blogs schrijven en posten 
  • 3x per week wandelen 
  • 1x per week Yoga 
  • Vitaminepillen slikken elke dag 

Welke blogs kun je verwachten?

Ik hoop deze maand weer een stuk verder te komen met de serie over geld. Ik had wat problemen met instellingen op mijn blog, dus er wordt nog gewerkt aan een aparte pagina over geld, maar ik weet niet of dit gaat lukken! Mocht je graag alle geldblogs in één oogopslag zien? Klik dan op het label #geld en je ziet alles bij elkaar. De serie is genummerd, zodat je ze op volgorde kan lezen.

(Het is inmiddels gelukt, kijk maar bij de kopjes bovenaan)


Hoe was jouw eerste maand van dit nieuwe jaar? Had je goede voornemens en zijn ze uitgekomen? Hoe gaat het met jou in deze gekke periode? Laat het weten in de reacties!!

Reacties