#Duurzaamheid: Ecosia

 Duurzaamheid is veel werk, veel moeite, niet toegankelijk, duur, enzovoort. Toch? Het zijn in elk geval denkbeelden die mensen vaak tegenhouden om iets te doen voor het klimaat, omdat het voelt als een grote moeilijke opgave.

Maar ik raak steeds meer overtuigd dat de kleine beetjes een ontzettende impact kunnen maken. Kijk dus gewoon naar wat lukt!

Hier wil ik je vertellen over de zoekmachine van Ecosia.

Ecosia is een zoekmachine, net als Google. Maar waar Google megawinsten pakt en mijn hele leven kent, is Ecosia op iets anders gericht, namelijk het planten van bomen. De winst van advertenties gaat naar het planten van bomen, met name in ontwikkelingslanden.


Ik gebruik het nu zo'n 5 jaar en heb blijkbaar zo'n 1.844 bomen geplant! Cool hè? Was niet heel veel werk moet ik zeggen 😉, dat doet Ecosia voor je. 

Het werkt iets minder soepel dan Google, Google is natuurlijk wel heel goed. Ik zoek soms via Google als ik bijvoorbeeld openingstijden wil weten of Translate wil gebruiken.

Verder volstaat Ecosia bijna altijd.

Probeer het eens uit!

En klik af en toe expres op een advertentie, moet het bedrijf betalen, krijgt Ecosia geld!! (massaal op advertenties van Shell klikken, zou dat werken?)

En ook goed om je karma af te kopen, een paar keer googlen (maar dan wel op ecosia natuurlijk) en je hebt je goede daad weer gedaan!





Reacties