#Update Mei 2020


Nu ik weer wat meer doe met mijn blog wil ik je graag maandelijks een update geven. In de update vertel ik waar ik mee bezig ben, welke nieuwe ontdekkingen ik heb gedaan en aan welke doelen ik heb gewerkt.

Life
De scholen zijn weer open en ik ben weer aan het werk. Ik merk de laatste tijd dat ik me niet heel gezond voel, veel last van hoofdpijn. Dat is wel vervelend. Desondanks kan ik gewoon naar mijn werk. We hebben vanwege corona kortere dagen en dat vind ik wel heel prettig.
Vanaf 8 juni zijn er weer volle klassen en dat vind ik nog wel spannend worden!

Body Positive
Zoals je in deze blog kunt lezen is mijn afvaldoel compleet omgegooid. Waar ik heel blij mee ben, het voelt echt als een bevrijding. Nu ben ik heel erg hard bezig met alle regels en restricties rondom eten los te laten. Ik mag ALLES! En dat is moeilijker gezegd dan gedaan. Want boos zijn of schuld voelen zit er zo ingebakken! 
Het is de truc om naar je lichaam te luisteren: waar heb ik zin in, waar heb ik behoefte aan?
De strijd met eten moet klaar zijn, maar die oorlog is niet zomaar gewonnen.

Studie
Ik ben ook heel druk met de afronding van mijn studie. In juni hoop ik mijn studie af te ronden, maar er moet nog best wel wat voor gebeuren. Gelukkig heb ik mijn afstudeeropdracht ingeleverd, dat was het meeste werk. Volgende week heb ik een examen waarin ik moet verantwoorden waarom ik mijn diploma verdien ;) (ligt natuurlijk iets genuanceerder).

Lezen 
Ik was echt lekker bezig met lezen, totdat de scholen weer opengingen. Ik vond het met het afronden van studie echt lastig te combineren. Op school lees ik wel als de kinderen ook lezen, maar dat vind ik eigenlijk niet meetellen.

Huis
We waren druk bezig met kijken of we een huis konden kopen. Helaas vielen er wat dingen tegen en gaat dat niet door. Balen!! Ik had wel zin in een paar blogjes over make-overs in het nieuwe huis... Wel lukt het steeds beter om goed op te ruimen. De basis wordt steeds minimalistischer en dat vind ik wel heel prettig.

Eco
Ook ben ik steeds meer met ecologisch leven bezig. Heel rustig aan heb ik dat weer opgepakt. Zo kon je lezen over mijn prachtige safety razor, waar ik verliefd op ben. Ook ben ik weer met een shampoo bar mijn haren gaan wassen, maar ik wil nog een maandje wachten tot ik daaraan gewend ben, dan kan ik jullie een eerlijk oordeel geven ;).

Blog
Verder heb ik heel veel motivatie en inspiratie voor nog heel veel artikelen. Zo gaat er binnenkort nog veel meer komen over body positivity, er komen leuke recepten aan en ik deel de levenslessen die ik afgelopen tijd (o.a. bij coaching) heb geleerd.




Reacties