#Doelen: Zonder deze 5 apps haal ik mijn doelen niet!

 

Not sponsored (I wish...)

De titel is duidelijk: zonder deze apps had ik echt mijn doelen niet gehaald. Of wel, maar met veel meer moeite. In deze blog lees je over deze vijf apps, waarom ik het zo geweldig vind en andere handige dingen om te weten.

Storytel

Deze app heb ik sinds een maand en hij is het nu al dubbel en dwars waard. Storytel is een app waar je luisterboeken op kunt luisteren en soms ook e-boeken op kan lezen. 

Ik ben inmiddels in mijn tiende boek van de luisterboeken bezig. Ik vind het erg prettig om op de fiets, tijdens vervelende saaie klusjes of tijdens wandelen een luisterboek te luisteren. Het brengt me over de streep om eerder aan stomme taakjes te beginnen of even lekker naar buiten te gaan.

Kosten: €11,99 per maand

Voordelen (puur van de app):

  • Je hebt echt heel veel boeken
  • Er staan veel actuele boeken op
  • De voorlezers hebben een prettige stem
  • Er staan vaak leuke aanbevelingen
  • Je kunt het voorleestempo aanpassen (ik luister vaak op 1,2x)
  • Het kost niet heel veel batterij
Nadelen:
  • Je kunt de inhoudsopgave niet zien en geen titelhoofdstukken inzien (ik kijk altijd naar de inhoudsopgave bij informatieboeken, dat vind ik nuttiger dan de achterkant lezen).
  • Soms kan ik een bepaald genre boeken niet echt vinden onder hun indeling.
  • Je kunt de app (volgens mij) maar op 1 device downloaden per account (ook wel weer logisch).

Google Agenda

Deze app gebruik ik voor mijn doel om minder te vergeten. En het werkt. Met deze digitale agenda vergeet ik bijna nooit meer wat.

Ik vind de app prettig werken. Ik kan snel afspraken toevoegen, ook herhaalde afspraken. Ik kan ze gemakkelijk ook weer verwijderen. Als ik iets voor die dag moet onthouden (bijvoorbeeld een leerling is jarig) kan ik een herinnering bij die dag zetten. Je kunt ook instellen dat je een herinnering wilt van een afspraak. Deze functie heeft mij al meerdere keren gered.

Kosten: gratis, te koppelen aan een Google-account.

Voordelen:

  • Je kunt heel veel aanpassen naar jouw wensen. Zo kun je weeknummers toevoegen, een maandoverzicht, een weekoverzicht, een dagoverzicht of een planning kiezen.
  • Je kunt het op alle devices gebruiken waar jij met je account op bent ingelogd.
  • Je kunt afspraken laten herhalen.
  • Je kunt makkelijk zien of je een dubbele afspraak hebt.
  • Je kunt verschillende kleuren gebruiken.
  • Je kunt de agenda delen met je gezin.
Nadelen:
  • Ik weet eigenlijk geen nadelen, behalve dat het niet zo schattig is als een bullet journal.

Todoist

Over deze app heb ik al meermalen verteld, want zonder deze app ben ik een vergiet en vergeet ik alles. Dit is een app waar je takenlijstjes in kunt bijhouden. Lees deze blog over hoe je to-dolijstjes kunt hebben zonder stress en deze blog over meer informatie.

Kosten: gratis, premium €3,- per maand

Voordelen:

  • Er zijn veel sneltoetsen waardoor je makkelijk en snel taken kunt toevoegen.
  • Je kunt op alle mogelijke manieren taken laten terugkomen (per dag, elke maandag, om de week, elke maand)
  • Je hebt een makkelijk overzicht van de dag en kunt taken ook makkelijk verschuiven.
  • Je kunt Todoist delen met anderen.
  • Je kunt ook projectborden maken en is daardoor geschikt voor grotere opdrachten.
  • Je kunt ook veel lijstjes maken, gewoon als herinnering.
  • Je kunt taken verdelen in projecten.
  • Gratis app prima te gebruiken.
  • Op meerdere devices te gebruiken, ook op internet (dus pc en geen app downloaden nodig).
Nadelen:
  • Ik kan eigenlijk geen nadelen bedenken, voor mij werkt het goed.

Simply Piano

Ik wilde piano leren spelen, maar pianoles is duur en ik heb er geen tijd voor. Met Simply Piano kun je ontzettend goed leren pianospelen. Je hebt allerlei lessen waar je instructiefilmpjes hebt en heel veel kunt oefenen. Je telefoon (of tablet) hoort het als je fouten maakt en kan je op die manier helpen. Je speelt liedjes vrij als je de lessen volgt en kunt die dan oefenen, zodat je de les écht goed beheerst.

Kijk dit filmpje om beter te snappen hoe het werkt.

Let op! De app kost geld. Je kunt het wel gratis downloaden, maar dan heb je net 1 liedje die je kunt spelen! Download dus niet de app in de veronderstelling dat het ook leuk gratis kan...

Kosten: $7,- per jaar (volgens mij! Ik kan het niet terugvinden)

Voordelen:

  • Het kost weinig geld voor hoeveel je krijgt.
  • Je kunt veel moderne liedjes spelen.
  • Je kunt meerdere accounts toevoegen, dus ook met meerdere mensen van de app gebruikmaken (zonder extra betaling).
  • Je kunt met hetzelfde account op meerdere devices inloggen.
Nadelen:
  • De gratis versie is echt slechts een reclamemiddel.
  • Ik moet vaak oortjes indoen omdat de telefoon anders mijn keyboard niet verstaat.
  • Als je een noot goed speelt en hij rekent het fout, kan er nog weleens een telefoon door de kamer vliegen.

YNAB

Mijn nieuwste aanwinst. En ik ben helemaal gelukkig. YNAB staat voor you need a budget, en de boodschap is helder: je hebt een budget nodig!!! Het is een budget-app waarin je ontzettend goed je geld kunt bijhouden. Het is te veel en te geweldig om het nu uit te leggen, dus waarschijnlijk komt er nog een aparte serie over YNAB en budgetteren.

Ik kan je wel vertellen, door YNAB hebben we eindelijk inzicht in ons geld en konden we bijna de helft van onze schuld afbetalen in 4 maanden. Meer hierover ga je ook nog lezen in de serie over YNAB.

Let wel: YNAB is een app, maar vooral software. En schrik niet van het bedrag, het bedrag haal je er echt uit!

Kosten: €84,- per jaar (geloof me: it's worth it!)

Voordelen:

  • Heel gebruiksvriendelijk.
  • Je budgetteert met je huidige banksaldo en niet met wat je gaat krijgen.
  • Geweldig youtube-kanaal.
  • Heel veel uitleg en ondersteuning, ze hebben cursussen waar je gratis aan mee kan doen.
  • Goeie humor, in mailtjes, bij het opstarten van YNAB en op het yt-kanaal.
  • Heel veel uitleg op youtube van andere ynab-users.
  • Helemaal in te delen naar je eigen behoefte.

Nadelen:
  • Veel in het Engels, weinig in het Nederlands.
  • Je moet even weten hoe het werkt (maar ik wil je niet ontmoedigen, als je eenmaal weet hoe het werkt is het niet moeilijk).
  • Het kost geld, het is niet gratis.








Reacties