#Update December 2020: De afgelopen maand, komende blogs en goede voornemens



December, dat was me het maandje wel. Waarschijnlijk ook voor jou: weer een lockdown, feestdagen, cadeaus, terugkijken op afgelopen jaar..

De afgelopen maand

Als ik kijk naar afgelopen maand is het een soort warrige bol wol in mijn hoofd. Want er gebeurde heel veel. Sinterklaas was leuk, in de klas en met mijn (kleine, corona-proof) gezin. Heel gezellig. 

Een week later, ongeveer, kreeg ik een auto-ongeluk. Jup, je leest het goed, net 3 maanden mijn rijbewijs en een ongeluk. Maar eigenlijk kwam ik er heel goed vanaf. Op wat blauwe plekken van de gordel en een zere pols na merk ik er nu al niks meer van. Maar die weken erna was het toch een beetje gek allemaal. Ik stond ook vooral even op overlevingsstand. Vandaar dat je ook al een tijdje niks van me hebt gehoord...

Toen was er plotseling een lockdown en moesten we op school heel hard werken om alles rond te krijgen voor de vakantie. Ik stond niet voor de klas dus kon collega's een beetje helpen (ik gaf die dag RT). En toen was het opeens vakantie.

Ik heb heel leuke feestdagen gehad en nog een leuke oudjaarsdag voor de boeg.

Normaal bedenk ik in de vakantie een of ander ambitieus plan of project, maar dit keer kon ik me er even niet toe zetten. Lees bij goede voornemens hieronder waar ik nu mee bezig ben.

Komende blogs

Toch ben ik natuurlijk op de achtergrond bezig met doelen, met me verdiepen in van alles en dingen uitproberen. En dat deel ik graag met jullie. Dit kun je komende tijd verwachten:

Ik wil graag delen wat apps zijn waar ik heel veel aan heb en zonder welke ik mijn doelen nooit zou halen!

Ook wil ik meer delen over body positivity, de wetenschap achter de (onwaarheid van) dieetcultuur, en meer over intuïtief eten en health at every size.

Er komt weer een boekenupdate, want ik ben nogal ver opgeschoten.

Ik wil 90-dagenplannen onderzoeken, een term die ik pas tegenkwam en waar ik wel benieuwd naar ben. Misschien dat dat jou kan helpen!

En tot slot zou ik heel graag een serie over YNAB (budget-software) en geld willen maken!

Goede voornemens

En dan tja, het onvermijdelijke, het altijd terugkomende, nooit stoppende: goede voornemens. Ik heb begin dit jaar ook al geschreven over goede voornemens en of ik denk dat ze werken. 

Ik heb geen goede voornemens voor dit jaar. Ik heb nog 9 maanden, en dan is de deadline van mijn 10 doelen er. Ik ga dus gewoon op dezelfde voet door!

Wel ben ik me momenteel op de volgende zaken aan het richten:

- Ik probeer meer te wandelen en te bewegen. Ik sport 2x in de week (2 uur ballet en 1 uur stijldansen), maar door de lockdown gaat dat niet door. Ik wil ook graag meer tijd in de natuur doorbrengen.

- Ik ben veel aan het lezen (en luisteren) en ga daar nog even mee door. 

- Ik lees het boek over health at every size en vind het mega-interessant, dus daar blijf ik ook nog even mee bezig.

- Ik ben samen met mijn man heel hard bezig meer en sneller op te ruimen, het clean-as-you-go-idee.






Reacties