#Update: Eerste doel gehaald!

Mocht je niet snappen waarom deze blog #10goals of tiendoelen heet: ik heb dus 10 doelen. Oké, eerlijk toegegeven: misschien zijn er twee bij gekomen afgelopen tijd...



Elke vijf jaar stel ik 10 doelen op om me de komende tijd op te focussen. Dit zijn de doelen die ik heb voor komende tijd:

Ik heb een basiscursus Spaans afgerond.

Ik heb Simply Piano uitgespeeld en kan liedjes van Sela op de piano spelen.

Ik lees/luister een kinderboek en een gewoon boek per week (520 boeken).

Ik heb de ECHA hb-opleiding afgerond.

Ik ben begonnen met mijn eigen bedrijf.

We hebben [bepaald bedrag] als Net Worth.

Ik heb onze herinneringen verzameld in mooie fotoboeken.

Ik heb de vaardigheden van Teach Like A Champion onder de knie.

We leven duurzaam en hebben maar één aarde nodig.

We lezen elke dag in de Bijbel.

‘Het normale leven’ is een automatisch onderdeel van ons leven.

Ik leef in sync met mijn cyclus.


Ik word eind september 26, dus er is inmiddels bijna één jaar voorbij.

Fotoboeken

Omdat ik met zwangerschapsverlof ben had ik best veel tijd om aan de slag te gaan met de fotoboeken. Ik heb alle foto's, herinneringen, diploma's, werkjes, rapporten en andere dingen ingescand en per vijf jaar fotoboeken gemaakt. Dat was best wat werk. Maar ik had toch niks beter te doen :P. 

En nu is dus mijn eerste doel gewoon al gehaald! Heel eerlijk gezegd had ik dat helemaal niet verwacht, en ook niet zo gepland. Maar ik was wel lekker op dreef en heb dus het doel afgemaakt.

Het liefst ga ik nog zo'n doel er in één keer door knallen, maar helaas kosten de andere doelen iets meer tijd en geduld. 

Andere doelen



Twee nieuwe doelen

Sommige doelen kan ik voorlopig heel weinig aan doen: zo kan ik niet aan de slag met de opleiding en ben ik nog een tijd met verlof dus kan ik ook niet aan de slag met teach like a champion. 

Ook merkte ik een tekort in mijn doelen; ik was veel bezig met gewoontes opbouwen, maar die hadden helemaal geen plekje in mijn doelen. Dat voelde een beetje gek. Dus heb ik het doel 'het normale leven' toegevoegd. Ik heb voor mezelf opgeschreven hoe ik graag wil dat dingen gaan. Elke week kies ik een paar van die kleine dingetjes uit om te gaan oefenen. Het is heel simpel, denk aan 'ik neem een dopper mee als ik wegga', of 'ik houd me aan de huishoudplanning'. Langzaamaan werk ik zo naar 'het normale leven'. 

Een ander doel wat er later bij is gekomen is van mijn cyclus. Ik las 'De Cyclusstrategie' en was onder de indruk van hoe cool de vrouwelijke cyclus in elkaar zit. Er is tijd voor bezinning en reflectie, tijd voor ideeën, tijd voor actie en sociale contacten en tijd voor orde en kritisch zijn. Ik wil graag leren mijn tijd en activiteiten in te delen rondom m'n cyclus, waar ik mijzelf en mijn omgeving hopelijk een plezier mee doe :). 

Focus nu

Verder ben ik met veel doelen wel nog steeds bezig. Met name d.m.v. mijn weekplan. 

Ik probeer elke dag Spaans te oefenen, piano te spelen, te lezen en elke dag mijn budget bij te houden. Ook probeer ik niet langer dan 7 minuten te douchen per dag.

De boeken loop ik heel erg achter, maar daar heb ik nu nog even wat meer tijd voor. We gaan zien hoe dat loopt, maar dat gaat nu de meeste tijd kosten denk ik. Daar moet ik me dan ook het meeste op focussen. (Al ben ik nu een blog aan het schrijven omdat ik lezen aan het uitstellen ben). 

En door het weekplan kan ik elke week weer een klein stapje erbij doen.

Reacties