#Afvallen Week 1

1 december tot 7 december

Zaterdag

De eerste dag van mijn nieuwe afvalplan! En ik heb er zin in, maar ik ben ergens ook gespannen. Wat me heel erg gaat helpen is dat m'n man Wilko met me mee doet. Hij hoeft helemaal niet af te vallen, maar hij doet toch met me mee ❤️. Zonder hem had ik het waarschijnlijk niet volgehouden. Wil je weten wat het plan precies is? Klik dan hier.
Ik mocht een sticker plakken! Yes 😛 !!!
✅ (als je dit ziet staan, betekent het een sticker)

Zondag

Ik word wakker en vind een chocoladeletter in mijn schoen. Heel leuk, maar het afvalplan dan! M'n man en ik besluiten elke dag een klein stukje te nemen. Dat telt nog niet als overtreding, dus dan mag er nog een sticker worden geplakt.
Verder had ik 's avonds heel erg zin in nog meer chocola, ik kreeg het niet :( 
Eigenlijk moet ik daar heel blij mee zijn.

Wilko en ik hebben overlegd wat we deze week allemaal wel en niet mogen. Het is de week van Sinterklaas en Wilko's verjaardag, dus veel lekker eten enzo. Gelukkig hebben we samen kunnen kortsluiten wat nog wel en wat niet meer mag.

Ontbijt: 1 cracker met rookvlees, 2 met (zeezout)boter
Tussendoor: stukje chocoletter
Lunch: plaatpizza met zoete aardappel en bietjes (geen aanrader, was een experiment)
Tussendoor: sinaasappel, 1 mentosje in de kerk
Avond: restje boerenkool met jus, 2 crackers met zeezoutboter
Tussendoor: yoghurt met framboos (geblenderd tot milkshake)

Maandag (80,4 kg)

Mijn dag begon heel goed. De batterijen van mijn weegschaal waren leeg dus na een tijdje weer gewogen. Ik bleek 2 kilo lichter dan ik was. Misschien ligt het aan de weegschaal, maar we doen even alsof ik echt ben afgevallen.

Ik heb alleen niet ontbeten, dat is niet zo heel gezond. Vaak ga ik veel te laat uit bed op maandag omdat ik dan niet hoef te werken.

's Avonds nog lekker gezwommen. Was heel druk, maar aan het eind kon ik lekker mijn gang gaan. 

O:
T: stukje chocoladeletter
L: 2 crackers met zeezoutboter, 1 met rookvlees, glaasje water (melk is op)
T: 1 sinaasappel, 1 banaan (ik had trek!)
A: zelfgemaakte pizza op turks brood
T: yoghurt met framboos (shake)

Sporten: zwemmen 60 min


Dinsdag (81,0 kg)

Met een vriendin ergens wat gedronken, heb niks bij genomen en een muntthee genomen. Blij mee!

O: 1 cracker avocado, 1 cracker boter
T: 2 mandarijnen
L: 3 crackers, 1 avocado, 2 rookvlees
T: muntthee, mandarijn, cashewnoten
A: Tikka Masalasoep
T: yoghurt met framboos (shake)

Sporten: dansen 60 min

Woensdag (80,8 kg)

O: 3 crackers (beleg weet ik niet meer)
T: 3 mandarijnen
L: tikka masalasoep (restje)
T: mandarijnen en cashewnoten, stukje chocoladeletter
A: rode kool, röstirondjes, falafel, appelmoes
T: -

Donderdag (80,9 kg)

's Avonds tijdens een film toch iets te veel gesnoept...

O: 3 crackers (beleg weet ik niet meer)
T: mandarijnen, 1 schuimpje, 1 pepernoten ;)
L: 3 cracker met hummus en avocado (lekker!)
T: stukje chocoladeletter
T: ijsthee, chocoladeletter, popcorn

Vrijdag (80,8 kg)

Vandaag ziek. Dus niet heel geweldig gedaan. 's Avonds ook nog eens gourmetten en pakjesavond. Tja, dan gaat het mis. Ik heb me redelijk ingehouden met het gourmetten, maar wel iets te veel pepernoten en ice tea op...

O: 3 crackers
T: mandarijnen, stukje chocoletter
L: 3 crackers
T: -
A: gourmetten
T: chocola, pepernoten

Zaterdag (80,3 kg)

Dat gewicht valt me dan weer mee na zo'n avond! Maar ook vandaag ging niet vlekkeloos. Die chocoletter was toch wel heel verleidelijk.

O: pasteitje (over van gisteren)
T: veel te veel chocola
L: pasteitje
T: -
A: uit eten voor verjaardag, Grieks, ijskoffie na
T: -

Ja toch nog een ijskoffie genomen, ik zou eigenlijk geen toetje doen. Helaas weer geen sticker.
Had eigenlijk schijt aan die chocoletter, ik dacht: ik eet hem gewoon helemaal op. Toen bedacht ik me hoe lekker ik het vind om een klein stukje chocola te eten uit m'n werk. Dus toch maar een stuk bewaard.

Best tevreden over deze eerste week. Met al die feestelijkheden had het veel slechter gekund. Heel trots dat ik op mijn werk bijna geen pepernoten heb gehad.



Reacties