#Update augustus 2020: Eerste doel gehaald!


Eerste doel gehaald!!!

Jaja, het is na 2 jaar eindelijk een feit: mijn eerste doel is gehaald! Nog maar 9 te gaan 😉. Ik ben geslaagd voor mijn studie!

Het voelt heel gek om naar 2 intensieve jaren opeens de studie te hebben gehaald. Maar wat is het fijn om niet meer die studiewolk boven je hoofd te hebben hangen, elke keer dat je Netflix opstart of iets afspreekt met een vriendin! 

Wil je meer weten over studeren? Lees dan deze blogs eens:

Hoe ziet mijn studie eruit?

Mijn gouden studietips

Wel of niet studeren?

De 4 lessen die ik óók nog leerde

Uiteraard heeft mijn studie me ook heel veel gebracht. Het heeft me de inspiratie en richting gegeven voor mijn bedrijf, wat ik komende jaren hoop op te starten. Het heeft ook de passie voor lezen en onderwijs (weer) aangewakkerd. 

Lezen - nieuw doel!

Over lezen gesproken, ik heb mijn leesdoel iets aangepast en hier is waarom: Ik wilde altijd graag routines, gewoontes en gebruiken die ik elke dag deed en waar geen twijfel over mogelijk was dat ik ze deed (nog nooit gelukt hoor! Met niks niet). Zo ook met lezen: elke dag minimaal 15 minuten lezen. Maar ik kom er steeds meer achter dat zulke wetmatigheden je ook kunnen beheersen en je minder tevreden maken. Klinkt heel logisch misschien voor jou, maar soms moet je het zelf even beseffen 🙈. 

Wat is mijn doel nu dan wel? Ik heb nu besloten (en misschien is het nu alleen nog maar moeilijker) om uit te gaan van 2 boeken per maand lezen. Dat wil ik echter inhalen van toen ik begon: 12 (mnd) x 4 (jr) x 2 (boeken p/m) = 96 boeken! Zo veel wil ik er gelezen hebben op mijn 25e.

Inmiddels zit ik op 46 boeken. Nog maar vijftig te gaan 😨. Maar even relativeren: zojuist heb ik een boek van 80 blz gelezen en gewoon meegeteld. Ik lees (o.a. voor mijn werk) veel kinderboeken en die tel ik ook gewoon mee. Vind ik gewoon mogen 😛.

Lees hier nog meer over lezen.

Zwart gat?

Val ik nu in een zwart gat na mijn studie? Nou nee, ik heb nog die andere 9 doelen weet je nog? Ik ga me de komende tijd vooral focussen op het lezen, want daarvan zit ik in een flow. Verder ga ik verhuizen en hoop ik in mijn nieuwe huis steeds meer minimalistisch en zero waste te gaan leven. Daar zul je komende tijd dan ook veel over lezen.

Aankomende blogs

Er zitten nog een paar leuke blogs over de capsule wardrobe en kleding in de maak. Ik wil al heel lang foto's maken van de outfits die te maken zijn van mijn kleding, maar ik merk dat ik het nog wat spannend vind. Hopelijk raap ik binnenkort de moed bijeen en zie je hier en op Instagram foto's van mijn capsule wardrobe. 
Daarbij komen er nog een paar artikelen over.

Ook krijg je een aantal book reviews en een collab met @beaandalattebooks over boeken en duurzaamheid. Bekijk haar insta ook eens voor boekinspiratie en mooie foto's!

Ja, en verder gewoon nog waar ik zin in heb! Ik hoop nu écht elke zaterdag te posten, hopelijk gaat dat zonder studiestress wat beter...


Reacties